submarine commander
   thorn emi/video programmes ltd
   gary yorke
 1982
opis: piotr safrane

wstęp
strona główna

ulubione gry leszka

archon
arkanoid
blue max
bc quest
boulder dash
clowns & baloons
colossus chess
drop zone
flak
fort apocalypse
frogger
ghost chaser
henry's house
karateka
last starfighter
leader golf
mercenary
miner 2049er
montezuma's rev.
moon patrol
pole position
raid over moscow
river raid
road race
silent service
slot machine
spindizzy
spy hunter
starquake
summer games
tekstówki
zeppelin
zorro

parada gier

kontakt

Mały wstęp Lecha: Kiedy dostałem od Piotrka opis Submarine Commandera, spytałem go, czy nie ma czegoś więcej do opisania w tej grze: własne taktyki, jakieś inne niuanse. Odpowiedział: "NIE DAĆ SIĘ ZATOPIĆ!!!" Pozwalam sobie dopisać te słowa jako dodatkowy wstęp do tej gry, która nie dorównywała Silent Service, ale sporo ludzi ją lubi. A teraz już oddaję głos Piotrkowi Safrane.

     Jest to bardzo dobrze zrobiony symulator okrętu podwodnego. Rejonem naszych łowów jest basen Morza Śródziemnego. Celem jest zatopienie wszystkich wrogich konwojów.

     Okrętem steruje się za pomocą joya (klawiatura PC) oraz klawiatury atarynki.

Klawiszami 1-9 ustalamy prędkość okrętu
Klawisz M - mapa
Klawisz P - peryskop
Klawisz S - sonar (radar)
Klawisz B - awaryjne wynurzenie
Klawisz C - awaryjne zanurzenie
Klawisz N - wyłącznie działań awaryjnych

Sterowanie okrętem:
     Do sterowania okrętem używamy joya lub klawiatury. W lewym górnym rogu jest ster, a pod nim kompas. Sterowanie jest proste, np. aby płynąć na północ ustawiamy kompas na N.
     Głębokość ustalamy za pomocą klawiszy góra-dół, przesuwając czerwoną linię. Im wyżej, tym szybsze wynurzanie; im niżej, tym szybsze zanurzanie; na środku oznacza bez zmian.

Pod kompasem mamy liczniki:
T - liczba torped
F - paliwo (ropa) (płynąc na powierzchni zużywamy ropę, ale ładujemy akumulatory)
C - stan akumulatorów (niezbędne do pływania pod wodą)
S - prędkość okrętu (pod wodą max 9, na powierzchni 20)

     W prawym górnym rogu jest zegar głębokości. Optymalna głębokość do polowania na okręty, to gdy mała wskazówka jest między 0 a 1, zaś duża na 3.

     Niżej jest obraz naszego okrętu i dna - jeśli musimy się zanurzyć, a widzimy w tym okienku skały, to nie powinniśmy przekraczać prędkości 2, aby nie uszkodzić okrętu.

     Niżej zegar wyświetlający, ile minut (godzin) prowadzimy daną kampanię.

     Poniżej mamy pionowy pasek - to stan powietrza, a obok mamy cztery liczniki usterek.

C - uszkodzenia akumulatorów
I - uszkodzenia instrumentów
H - uszkodzenia kadłuba
E - uszkodzenia silników

     Skala uszkodzeń wynosi od 0 do 9. Przy 9 urządzenie nie działa, a jeśli H osiągnie 9, to nasz okręt zostaje zatopiony.

Miłej zabawy.

Piotr Safrane

? KB submarine commander
powrót na początek
powrót - parada gier
powrót - różności