 |
W Pole Postion grafika i sterowanie było bardzo proste, ale wyjątkowo przyjemne.
|
|
|
Nie po raz pierwszy pokazuję grę, która w swojej klasie miała lepszych rywali (np. lepszą od Pole Position grą wyścigową na atarynkę był Pitstop II, którego dołączam dla porównania). Jednak Pole Position z jakichś powodów jest grą bardziej rozpoznawaną po latach, bardziej "klasyczną". Może dlatego, że ukazała się wcześniej i dla wielu graczy (w tym dla mnie) była pierwszym ekscytującym krokiem w grach wyścigowych? Taaaa.... sentymenty, nie?
 |
Gdyby ktoś chciał się w Pole Position pobawić, to przyda mu się kilka informacji technicznych. I tak: kierujemy wyłącznie ruszając joy'em lewo-prawo, gdyż samochód rozpędza się sam. Hamujemy wciskając fire. Ruch drążka do przodu wrzuca niższy bieg (LO na ekranie), natomiast do tyłu wyższy (HI). Na ekranie ważną informacją jest czas - limit, w którym musimy się wyrobić. Znaczy ścigamy się na checkpointy. Gra ma już elementy rasowego symulatora wyścigów Formuły 1, tzn. najpierw odbywamy treningową jazdę, a potem odbywa się właściwy wyścig w stawce rywali.
W późniejszym czasie ukazała się druga część Pole Position, a także konstruktor własnych tras (zamieszczony tu).
|
 |