pole position
   atari
   garth dollahite, paul urbanus
 1983

wstęp
strona główna

ulubione gry leszka

archon
arkanoid
blue max
bc quest
boulder dash
clowns & baloons
colossus chess
drop zone
flak
fort apocalypse
frogger
ghost chaser
henry's house
karateka
last starfighter
leader golf
mercenary
miner 2049er
montezuma's rev.
moon patrol

pole position

raid over moscow
river raid
road race
silent service
slot machine
spindizzy
spy hunter
starquake
summer games
tekstówki
zeppelin
zorro
parada gier
kontakt


W Pole Postion grafika i sterowanie było bardzo proste, ale wyjątkowo przyjemne.

Nie po raz pierwszy pokazuję grę, która w swojej klasie miała lepszych rywali (np. lepszą od Pole Position grą wyścigową na atarynkę był Pitstop II, którego dołączam dla porównania). Jednak Pole Position z jakichś powodów jest grą bardziej rozpoznawaną po latach, bardziej "klasyczną". Może dlatego, że ukazała się wcześniej i dla wielu graczy (w tym dla mnie) była pierwszym ekscytującym krokiem w grach wyścigowych? Taaaa.... sentymenty, nie?

grafika/pole_an2.gif

     Gdyby ktoś chciał się w Pole Position pobawić, to przyda mu się kilka informacji technicznych. I tak: kierujemy wyłącznie ruszając joy'em lewo-prawo, gdyż samochód rozpędza się sam. Hamujemy wciskając fire. Ruch drążka do przodu wrzuca niższy bieg (LO na ekranie), natomiast do tyłu wyższy (HI). Na ekranie ważną informacją jest czas - limit, w którym musimy się wyrobić. Znaczy ścigamy się na checkpointy. Gra ma już elementy rasowego symulatora wyścigów Formuły 1, tzn. najpierw odbywamy treningową jazdę, a potem odbywa się właściwy wyścig w stawce rywali.
     W późniejszym czasie ukazała się druga część Pole Position, a także konstruktor własnych tras (zamieszczony tu).

53 KB pole position, konstruktor tras, pitstop II