leader golf
   access
   bruce i roger carver
 1986

wstęp
strona główna

ulubione gry leszka

archon
arkanoid
blue max
bc quest
boulder dash
clowns & baloons
colossus chess
drop zone
flak
fort apocalypse
frogger
ghost chaser
henry's house
karateka
last starfighter

leader golf

mercenary
miner 2049er
montezuma's rev.
moon patrol
pole position
raid over moscow
river raid
road race
silent service
slot machine
spindizzy
spy hunter
starquake
summer games
tekstówki
zeppelin
zorro
parada gier
kontakt


Nie znam lepszego golfa na małe Atari, choć i ten wymaga początkowo odrobiny cierpliwości.

Jest to jeden z najlepszych programów golfowych na ośmiobitowe komputery. Jak się przyjrzeć, ma on już niemal wszystkie elementy znane z wszelkich innych symulatorów golfa. Później głównie wzbogacano grafikę i wprowadzano elementy realizmu (rodzaj podłoża itp.). Wydany w 1986 roku przez Access Software program miał w zasadzie wektorowo zrobione otoczone, płynną animację, uwzględniał kierunek i siłę wiatru, spadek terenu przy uderzeniach w pobliżu dołka, a także dawał graczowi pełen zestaw kijów golfowych do wyboru i kilka różnych tras. Ciekawostką było usytuowanie pola golfowego jako oddzielonych od siebie wodą wysp. Niewygodą Leader Board Golfa było dość trudne wykonywanie uderzeń - choć nie różniło się to od późniejszych rozwiązań tego rodzaju, tyle, że na małym wskaźniku trudno było uchwycić właściwy moment.
     Zakładam, że opisywanie samych zasad gry w golfa jest niepotrzebne. Zabawę dedykuję tym, którzy już się golfów różnych napróbowali, a teraz chcą posmakować trochę starego wina z dobrego rocznika ;-)
     Opisu wymaga sposób uderzania i zachowanie wskaźnika - żebyś nie musiał wyważać otwartych drzwi. Popatrzmy na poglądowy ekran:

grafika/leadins.gif

     Widać na nim dwie fazy wykonywania uderzenia: na dole (pierwsza faza) golfista wykonuje zamach, im dłużej przytrzymamy fire, tym silniejsze będzie uderzenie - siłę uderzenia obrazuje czerwony pasek z lewej strony wskaźnika, który zmierza do góry. Puszczenie fire powoduje, że czerwony pasek zaczyna "spadać" z prawej strony wskaźnika i zapełniać cały wskaźnik (pozycja u góry). Kiedy czerwień wejdzie w obszar SNAP, naciskamy fire ponownie. Im bliżej środka strefy SNAP zostanie czerwony pasek zatrzymany, tym bardziej na wprost zostanie wykonane uderzenie (pomijając wpływ wiatru). Na tym przykładzie udało się prawie idealnie utrafić (podobnie, jak przy uderzeniu widocznym na pierwszym screenie). Odchylenie w jedną lub drugą stronę strefy SNAP spowoduje, że piłka odchyli swój lot w bok.
     Cechą LBG jest to, że można tym golfem bawić się bez joysticka (nawet jest wygodniej!) - dobra nowina dla graczy nie mających joy'a ;-)

28 KB leader golf