Reguły Pacmana są doskonale znane, więc nie będę się rozpisywał przynajmniej na temat tej gry ;-))). Tyle tylko napiszę, że IMHO był to najbardziej popularny i klasyczny Pacman na Atari 800XL, wydany przez Atari zresztą.
Z ostatniej chwili ;-) Od Adama Kaczmarka dostałem uzupełnienie do opisu. Historia Pacmana jest baaardzo ciekawa. Zapraszam do poczytania!
Gra została wymyślona pod koniec lat siedemdziesiątych (premiera oryginalnej wersji gry miała miejsce w roku 1980), przez pana Toru Iwantani z firmy Namco. Pomysł zrodził się w czasie lunchu. Autor był bardzo głodny, więc zamówił dla siebie całą pizzę. Wziął do ręki pierwszy kawałek i .... narodził się Pacman. Nazwa gry wywodzi się z japońskiego slangu, w którym słowo "paku-paku" oznacza jeść. Gra została wydana w Japonii pod nazwą Puck-man. W Stanach jednak, znając zdolności Amerykanów do wulgarnego przekręcania wyrazów (nie trudno przewidzieć, w co zamieniłoby się słowo Puck-man ...) zmieniono nazwę na Pac-man. Kodowaniem zajął się Hidejuki Mokajima i jego zespół (po co ja podaję te nazwiska? I tak nikt ich nie zapamięta. Japończycy nie dość że są wszyscy identyczni, to jeszcze mają nazwiska które nie sposób spamiętać ;-)). Podawaj, podawaj, ku potomności niech się zachowają wszelkie personalia ;-) - Lech
Grę tworzono, aż 1,5 roku (zespół liczył 5 osób). Jako ciekawostkę podam, że każdy z duszków posiada własną, dosyć zaawansowaną jak na tamte czasy AI. Duszki grupują się, atakują gracza, po czym z powrotem się rozpraszają. Przy czym podczas ataku, Blinky goni Pacmana, podczas gdy Pinky kieruje się na kilka punktów przed Pacmanem. Pozostałe dwa duszki poruszają się losowo. Pacman jest niewątpliwie jednym z najbardziej znanych bohaterów gier. Doczekał się konwersji na wszystkie platformy sprzętowe (no... może z wyjątkiem telefonów komórkowych ;-)), sporej ilości rozmaitych odmian i klonów, gry planszowej, serialu animowanego w TV i mnóstwa innych produktów.
|
|