powrót - parada gier
powrót - różności

 los angeles 1984
   konami
   1983

wstęp
strona główna

ulubione gry leszka

archon
arkanoid
blue max
bc quest
boulder dash
clowns & baloons
colossus chess
drop zone
flak
fort apocalypse
frogger
ghost chaser
henry's house
karateka
last starfighter
leader golf
mercenary
miner 2049er
montezuma's rev.
moon patrol
pole position
raid over moscow
river raid
road race
silent service
slot machine
spindizzy
spy hunter
starquake
summer games
tekstówki
zeppelin
zorro

parada gier

kontakt

Igrzyska olimpijskie w Los Angeles w 1984 roku Polska wespół w innymi demoludami zbojkotowała za życzliwą radą ZSRR - nomen omen Kraju Rad. Cztery lata wcześniej kraje Zachodu zbojkotowały igrzyska w Moskwie. Dość zresztą polityki. Kto był zawiedziony brakiem uczestnictwa Polaków w najważniejszej imprezie sportowej i brakiem transmisji, ten mógł choć częściowo odbić to bawiąc się w Los Angeles 1984 lub Track and Field (oficjalna nazwa tej gierki). Grę zdobyłem po długich poszukiwaniach (dzięki dla Tomka Śmigielskiego i Karola Brejny!). Była prosta i sympatyczna. Zawierała 6 konkurencji lekkoatletycznych, w większości dobrze przeniesionych na kompa. A jakie rekordy możemy bić!!! ;-)

Po kolei opis sterowania:

100 metrów - wiadomo, po starcie kiwamy joy'em w lewo i prawo. Zaletą LA1984 jest, że nie wystarczy machać jak najszybciej, ale też utrzymywać równy rytm, wtedy bieg jest najszybszy.
110 metrów ppł - jak wyżej, z tym, że przed każdym płotkiem trzeba przycisnąć fire, żeby go przeskoczyć.
skok w dal - kiwaniem drążka rozpędzamy się, po czym przed belką wciskamy fire i przytrzymujemy. Im dłużej przytrzymamy fire, tym wyższy będzie kąt, pod jakim skoczymy. Szybkie puszczenie fire spowoduje, że skoczymy płasko; bardzo długie - skoczymy prawie pionowo w górę ;-) Najlepiej jest skoczyć parabolą pod kątem ok. 45-50 stopni.
rzut oszczepem - jak poprzednio, tyle że długością przyciśnięcia fire decydujemy o kącie, pod jakim poszybuje oszczep. Uwaga: podczas trzymania fire nadal rozpędzamy się, więc trzeba wcisnąć fire odpowiednio wcześniej przed belką!
rzut młotem - tu wystarczy jeden ruch drążka, zawodnik sam rozkręca się w kole. Należy w odpowiednim momencie (po nabraniu dużych obrotów) wcisnąć fire. Długość przyciśnięcia, jak poprzednio, decyduje o kącie, pod jakim poleci młot.
skok wzwyż - rozpędzamy się sami, wystarczy ruszyć drążkiem. Pierwsze wciśnięcie powoduje wybicie się zawodnika w górę, drugie - "spłaszczenie" lotu. Praktycznie: przed poprzeczką należy nacisnąć raz króciutko fire, a za chwilę przytrzymać długo. Wtedy zawodnik poleci łukiem nad poprzeczką. Albo ją strąci ;-)
Tyle opisu sterowania. Zazdroszczę Ci, wiesz? Ja to wszystko sam kiedyś rozpracowywałem od zera, a Ty masz podane na tacy. Tylko bić rekordy ;-) Wstydź się, jeśli nie zagrasz po tym wszystkim, co tu wypisuję ;-)))

? KB los angeles 1984 (track and field)
powrót na początek
powrót - parada gier
powrót - różności