powrót - parada gier
powrót - różności

 draconus
   cognito
   Kevin Franklin, Ian Copeland
 1988, 1991 (dwójka)
opis i mapy: kosa

wstęp
strona główna

ulubione gry leszka

archon
arkanoid
blue max
bc quest
boulder dash
clowns & baloons
colossus chess
drop zone
flak
fort apocalypse
frogger
ghost chaser
henry's house
karateka
last starfighter
leader golf
mercenary
miner 2049er
montezuma's rev.
moon patrol
pole position
raid over moscow
river raid
road race
silent service
slot machine
spindizzy
spy hunter
starquake
summer games
tekstówki
zeppelin
zorro

parada gier

kontakt

Tradycyjnych kilka słów ode mnie przed opisem Kosy. Nie załapałem się już na Draconusa, ta gra nie należy do moich ulubionych - za późno wyszła... Grałem trochę w Zybexa, którego głównym autorem był także Kevin Franklin. Można zauważyć podobieństwo w stylu między Zybexem a Draconusem. Tuż przed wydaniem Draconusa w Atari User ukazał się duży artykuł o tworzeniu tej gry pt. "Making of a legend" - może uda mi się kiedyś go odgrzebać, bo gra faktycznie jest legendą. W 1991 roku wyszedł jeszcze Draconus 2, bardzo podobny do poprzednika - obie wersje tu zamieszczam do ściągnięcia. Do swojego opisu Kosa zrobił posklejaną ze screenshotów mapę, opisał też i omapował podobnie Draconusa 2. Zapraszam więc do opisu Kosy i do zabawy! Wciąż jest niezła.

     "Rany, czy ten łeb musi tak napie..." - była to pierwsza myśl jaka przesunęła mu się gdy odzyskał świadomość. Następna poderwała go na równe nogi - "Rannnny, jak ja wyglądam moje ręce, twarz, gdzie ja jestem!!!!!"
     To był niesmaczny żart, jednak fakt pozostawał niezmienny: jakiś żartowniś przemienił cię w smoka i na dodatek umieścił w jakimś labiryncie. Niech ja go tylko dorwę, pomyślał, i ruszył w drogę.
     Grę zaczynasz w A7, stamtąd musisz udać się do B3, skąd zabierzesz "MORPH HELIX" - umożliwi ci ona przemianę z draconusa w draconewta w punktach przemiany i bezpieczne nurkowanie. Idź do E2, transformuj się w punkcie przemiany i popłyń do E1, zabierz stamtąd kule. Następnie musisz znaleźć się w D6.
     Zeskocz do E6. W E6 musisz stanąć na środkowej półce i skoczyć maksymalnie w prawą stronę do ściany: zaczniesz spadać, zbierając po drodze "Zionięcia". Spadniesz do G6 prosto na tarczę "Demon shield" - umożliwi ci ona w przyszłości bezpieczne spadanie z dużych wysokości. Aby wydostać się z tej komnaty musisz ustawić się na środkowym kafelku prawej podpórki (od ściany) i wykonać trick, polegający na skoczeniu na ścianę z jednoczesnym przechyleniem joya do siebie. Jeżeli wszystko pójdzie OK., znajdziesz się w G7. Teraz wystarczy podskakiwać, aż znajdziesz się w D7.
     Teraz idź do D12, zabierz kulę i skocz przez dziurę w podłodze do E12, przejdź transformacje i popłyń do G10, wynurz się i zabierz kule z E9. Popłyń do E15, wynurz się i zabierz w C18 "Eye of Serakos". Udaj się do J11, zabierz ostatnią kulę i zmierz się w J10 z małym smoczkiem, będącym rozgrzewką przed SMOKIEM z J9. Po wejściu do jego komnaty użyj kul. I to już Koniec.
     UWAGA nie wycofuj się do J10, gdyż spadniesz do K10!!!!!!!.

     W Draconusa gra się bardzo przyjemnie, jest to typowa gra platformowa, bardzo ładnie narysowana, z rewelacyjną muzyką (szkoda tylko że na początku), skomponowaną przez samego Adama Gilmore. Jest to doskonała odskocznia dla tych, którzy są zmęczeni obecnie panującymi grami (przerost oprawy nad treścią). Jednym słowem POLECAM.

I jeszcze opis do drugiej części:
     Draconus okazał się wielkim hitem, nie zdziwił więc nikogo fakt, że dwa lata później pojawił się jego następca - Draconus 2. Gra ta jest typowym remakem, wykorzystującym ten sam silnik, co w części pierwszej. Nie można mieć o to do autorów pretensji, gdyż podobne działania są na porządku dziennym (np. M&M 6, 7, 8), jednak fakt, iż ograniczyli się tylko do zmiany mapy labiryntu budzi lekki niesmak. Pomimo tej wady, gra daje dużo satysfakcji. Autorzy podnieśli znacznie poprzeczkę trudności, przez co ukończenie gry na Atari jest nie lada wyczynem (a i na emulatorze trzeba się solidnie napocić).
     A teraz rozwiązanie (lokacje wg załączonej mapy dracon2.gif)
     Zabawę zaczynamy w A7, skąd musimy udać się do B3 (W B5 stań na stole, umożliwi ci to odrodzenie się w tej komnacie po śmierci), gdzie zabieramy "Mystical morph helix" - umożliwi to nam przemianę w draconewta. Następnie podążamy do B2 skąd zabieramy ??? (przekonaj się sam, co to jest). Podpłyń do E1 i zabierz kule. W E2 czeka na ciebie amunicja. Teraz udaj się do C18 (zawadzając o stół w C17) i podnieś "Eye of serakos"; spowoduje to zniknięcie części podłóg oraz ściany w E9. Jdziemy do G6 i zdobywamy Shield of grom". Teraz wskakujemy do D8 i płyniemy do A7. Tu wskakujemy w środkowy otwór i ładujemy w B7. Teraz skręcasz w prawo. W D7 skaczesz w otwór i spadasz do G7. Obowiązkowo zaliczasz stół w G10 i udajesz się do F11. Teraz pierwszy z dwu najtrudniejszych etapów w grze. Musisz udać się do F16, a stamtąd do E18. Z F18 skaczesz do H18 i pędem do H17. Teraz drugi z dwu najtrudniejszych momentów. Musisz dostać się do H11 (Uwaga w H14 znajdują się potworki, których nie możesz zabić). Stań na stole w J11, a w J10 zabierz kule. W J9 zmierz się z małym smoczkiem; w komnacie obok czeka finałowa bestia.
     W Draconusie istnieje pewien trick dający nieśmiertelność (zarówno jedynce, jak i dwójce). Aby ją zdobyć, musisz zabić się podczas transformacji z draconusa w draconewta. Działa ona do zebrania kolejnego artefaktu. Ze względu na trudność tej operacji dołączam swój stan gry po uzyskaniu nieśmiertelności.

(c)2000 by Kosa

? KB draconus, draconus 2
           mapy do draconusa! (uwaga 350 kb)
powrót na początek
powrót - parada gier
powrót - różności