Na tę wycieczkę wybierałem się pare lat, ale tak jakoś się schodziło i wyprawa pozostawała w swerze marzeń. W tym roku po przeczytaniu kupionej na
aukcji Internetwej książki "Koleją z Kłodzka do Kudowy Zdroju" Przemysława Dominasa postanowiłem zobaczyć tę malowniczą trasę.
Odcinek Kłodzko Polanica znałem już wcześniej i postanowiłem zobaczyć jej dalszy ciąg. Wsiadłem do pociągu osobowego relacji Polanica Zdrój Kłodzko Zdrój w
którego skład wchodziła lokomotywa spalinowa i jeden duży wagon pasażerski bez przedziałów. Prosiłem konduktora o otwarcie drzwi łączących wagony bo chciałem robić zdjęcia ale był strasznym służbistą i
nie rozumiał czego od niego chce ".....co tu fotografować.....". Dla niego to nic nadzwyczajnego jeździ tą trasa codziennie, ale dla mnie turysty szlak ten jest jednym z ładniejszych i przy odrobinie
nakładów byłby nie lada atrakcją dla turystów ze Szwajcarii czy Niemiec którzy w Alpach utrzymują kolejowe połączenia turystyczne i chyba na nich zarabiają a nawet jak by nie to dla samej promocji tego
regionu chyba warto utrzymywać takie połączenie.
Trasa malownicza prowadząca przez przełęcze, dwa tunele niezliczone przejazdy i małe wiadukty oraz przez duży wiadukt w Lewinie Kłodzkim.
Po drodze pociąg zatrzymywał się na starych stacjach bardzo zniszczonych nie remontowanych od dziesiątków lat , a szkoda bo to już na pewno zabytkowe i
powinny być odrestaurowane. Najgorzej przedstawiał się budynek stacji Kulin Kłodzki i Lewin Kłodzki. Mieszkający w tych budynkach ludzie powinni się wstydzić że nic nie robią w swoim otoczeniu żeby
jakoś doprowadzić te budynki do jako takiego wyglądu. Nikt nie wymaga cudów, a tylko miotły i szufelki.
Po dwóch godzinach podróży dotarłem do Kudowy Zdrój gdzie skład został przestawiony i po 20 minutach ruszyłem drogą powrotną do Polanicy Zdrój i po drodze
robiłem zdjęcia tych miejsc których nie mogłem zrobić wcześniej.
Taką wycieczkę polecam wszystkim którzy lubią ładne widoki i szkoda że w Polanicy nikt nie reklamuje takiej wycieczki i boję się że jak pojadę za rok trasa
zostanie zamknięta z powodu nieopłacalności co z kolei doprowadzi do nieodwracalnej dewastacji torów i stacji.
|