Biblioteka nut chóralnych przygotowana przez Towarzystwo Muzyczne im. Edwina Kowalika w ramach projektu dofinansowanego przez Fundację Bankową im. Leopolda Kronenberga
Pietro Antonio Bianco urodził się w 1540 roku w Wenecji. Jako duchowny katolicki pełnił funkcję kanonika w miejscowm kościele San Salvador. Jednocześnie należał, do działającej tam, kapeli, gdzie zdobywał wykształcenie oraz praktykę w zakresie śpiewu, dyrygentury i kompozycji.
W roku 1578 został zaangażowany do kapeli austriackiego księcia Karola II Habsburga w Grazu. Zespołem kierował wtedy Simon Gato. Swoją karierę muzyka dworskiego Bianco rozpoczynał jako śpiewak-tenor. Gdy w 1595 roku zmarł Simon Gato artysta przejął po nim funkcję kapelmistrza, którą pełnił do końca życia. Kilkakrotnie wyjeżdżał do Wenecji w celu pozyskiwania muzyków do zespołu w Grazu.
Odwiedził również Polskę. Było to w 1592 roku w Krakowie podczas uroczystości zaślubin Anny Habsburżanki (córki Karola II) z królem Zygmuntem III Wazą i jej koronacji na królową Polski. Prawdopodobnie odbyła się wtedy prezentacja jakiegoś spektaklu muzycznego, bo wraz z Pietro Antonio Bianco przybył także baletmistrz - Ambrosio Bontempo.
Przez cały czas pobytu w Grazu Bianco sprawował również posługę kapłańską. Po kilku latach przydzielono mu funkcję głównego kapelana i jałmużnika dworu książęcego. Zmarł w 1611 roku w Grazu.
Pietro Antonio Bianco komponował muzykę wokalną w stylu polifonii renesansowej na potrzeby dworu. Jego dorobek stanowią w większości dzieła religijne do tekstów łacińskich: msze, motety, Magnificat. Warto także wymienić "Sacri concentus" - utwór poświęcony arcyksięciu Ferdynandowi. Napisał ponadto niewielką liczbę miniatur rozrywkowych - pieśni i madrygałów. W naszej bibliotece zamieściliśmy trzygłosowy, melancholijny madrygał jego kompozycji pt. "Fuggite amore".