Ciekawe modernizacje
Modernizacja komory spalania
Naciêcie rowków w g³owicy silnika.
Zasadniczym celem modernizacji by³o bardziej centralne umiejscowienie p³omienia w komorze spalania ,a co za tym idzie lepsze p³ukanie ,przez co nieznaczne podniesienie mocy oddawanej przez silnik na ¶mig³o .
Instalacja regulatora ci¶nienia paliwa
Na rysunku pokazujê jedn± z wielu
propozycji zamocowania opublikowanego przezemnie w witrynie
http://www.modelarz.com (link do tej witryny jest w katalogu
"Linki") regulatora ci¶nienia paliwa.
Zbiorniki tego typu zda³y egzamin szczególnie w silnikach SUPER
TIGER, METEOR, MVVS.
Mo¿na równierz stosowaæ ten zbiornik do silników z rur±
rezonansow±, w których ró¿nica miêdzy
otwarciem kana³u wydechowego i okien p³ucz±cych wynosi max 10
stopni, co odpowiada oko³o 0,8 mm
ró¿nicy wysoko¶ci kana³ów p³ucz±cych i wydechowego
.Wszystkie po³±czenia rurek powinny byæ
silikonowe. Niedopuszczalne jest stosowanie rurek igielitowych.
Regulator poza tym zabezpiecza
przed wlewaniem siê paliwa ze zbiornika do karteru silnika .Aby
zwiêkszyæ zakres regulacji ig³±
ga¼nika, nale¿y doregulowaæ ten parametr ig³± regulatora
ci¶nienia. ¦ruba wlewu paliwa powinna mieæ
uszczelniaj±c± podk³adkê z oringu. Zbiornik tego typu
wykonaæ trzeba z blachy stalowej
0,15 do 0,2 mm grubo¶ci, po³±czenie elementów na zak³adkê -
lutowane cyn±.