Plan modelu F3B Aquilla


Aquilla.


Jest to konstrukcja Lee Renauda.(USA) Powszechne jest ,że mistrzowski model jest wzorem
przy opracowywaniu "zestawu" do budowy modelu, celem zapewnienia dużej serii produkcyjnej.
Tym razem było odwrotnie - S. Miller startował szybowcemklasy F3B, zbudowanym z "zestawu"
produkowanego seryjnie przez firmę Airtronics (USA).
Konstrukcja modelu mieszana: balsa, sosna i sklejka. Kadłub w przedniej części posiada
wręgi sklejkowe, grubości 2...3 mm i podłużnice sosnowe, dolne pokrycie ze sklejki
grubości 2 mm. Przed środkiem masy modelu zlokalizowana jest komora balastowa.
Tylna część kadłuba wykonana jest z deseczek balsowych grubości 3 mm, górne pokrycie z
balsy grubości 6 mm. Podłużnice balsowe o przekroju trójkątnym 6x6 mm.
Przekrój kadłuba czworokątny z zaokrąglonymi krawędziami (przekrój C-C).

Płat dzielony, montowany do kadłuba za pomocą łączników z drutu sprężynowego, średnicy
6 mm i 3 mm, osadzonych w cienkościennych rurkach mosiężnych.
Do budowy płata użyto następujących materiałów:
1. balsa grubości 1,5 mm (2 żebra przykadłubowe ze sklejki 3 mm)
2. sosna 3x6 mm
3. sosna 6x6 mm
4. balsa grubości 1,5 mm
5. balsa grubości 1,5 mm
6. sosna 3x6 mm
7. balsa 6x25,4 mm
8. balsa 1,5x6 mm
9. balsa grubiści 1,5 mm
10.rurka z syntetycznego tworzywa średnicy 3 mm (bowden)
11.balsa grubości 1,5 mm
12.stylon średnicy 0,3....0,5 mm

Usterzenie poziome płytowe wykonane całkowicie z balsy:
1. balsa 2,5x5 mm
2. balsa 5x6 mm
3. balsa grubości 3 mm

Łączniki z drutu stalowego średnicy 3 mm osadzone w cienkościennych rurkach mosiężnych.
Ster kierunku konstrukcyjnie taki sam, jak usterzenie poziome.
Pokrycie modelu folią Monokote.



______