Powrót na stronę głównąProblemy Osób NiepełnosprawnychPowrót na stronę główną

Wybrane aspekty prawne w Internecie

        Internet jako globalny środek masowego przekazu stał się tyleż atrakcyjnym, co trudnym do zdefiniowania medium informacyjno - reklamowym. Brak szczególnej regulacji prawnej dotyczącej Internetu odnosi się również do zagadnienia informacji i reklamy w przestrzeni wirtualnej. Szczególna trudność polega jednak na tym, że informacja i reklama on line przybiera nowe, niespotykane dotąd formy, wymykające się jasnym podziałom i regułom.
       Linki, podobnie hyperlinki i banery pełnią głównie funkcję reklamową jako odnośniki do innych części danej strony WWW lub na stronę innego podmiotu. Podobnie przedstawia się sprawa z informacją. Przejście następuje np. poprzez ,,kliknięcie" na dany link - pasek. Takie formy reklamy czy informacji nie naruszają przepisów.
    W literaturze utrwalił się bowiem pogląd, że wraz z założeniem strony wyrażona została zgoda na odsyłanie do niej i posługiwanie się w tym celu odpowiednim adresem internetowym przez innych u użytkowników Internetu. Tym samym ten, kto prezentuje się na stronie WWW, zgadza się, a nawet chce, by inni wskazywali na jego stronę poprzez hyperlinki. (MoP 17/2001 wybrane fragmenty).

 

koniecznie posłuchaj   Programy.mp3 - koniecznie posłuchaj, przesłał mi nieznajomy internauta
(nie znam źródła).

 

Powrót na stronę głównąProblemy Osób NiepełnosprawnychPowrót na stronę główną

Najlepiej oglądać używając IE 5.0. lub IE 6.0.  i w rozdzielczości 800x600 lub większej.
Copyright 1998-200
4