>>Aktualności<<
|
Rozwój Umiejętności
Życiowych Młodych Intelektualnie
Sprawnych Ale Ruchowo Niepełnosprawnych MISARN
Instytucja wnioskująca
Fundacja "Centrum Edukacji Liderskiej",
ul. Sandomierska 23 m. 52,
02-567 Warszawa
e-mail: fundacja.cel@free.ngo.plPartnerzy
Stowarzyszenie Centrum Informacji Społecznej
(CIS), Warszawa
Instytut Rozwoju Służb Społecznych (IRSS), Warszawa
Zakład Elektroniki Profesjonalnej "ASM",
Warszawa
Bezpośrednia grupa
docelowa: MISARN - Młodzi Intelektualnie
Sprawni Ale Ruchowo Niepełnosprawni (kobiety i mężczyźni)
na progu dorosłości (w wieku 18-24 lat),wchodzący na
rynek pracy.
Pośrednia: ich rodziny, terapeuci, środowisko lokalne,
pracodawcy.
Cel partnerstwa: diagnoza
barier równego uczestnictwa MISARN w życiu społecznym
i na rynku pracy oraz wypracowanie kompleksowego, międzysektorowego
systemu przeciwdziałania dyskryminacji MISARN i wy-równywania
ich szans startu w dorosłe życie. Budujemy zróżnicowane
PR (Partnerstwo Rozwoju) na rzecz wspólnego
poszukiwania, testowania, rozwoju i wdrażania
skutecznych metod i strategii służących wspieraniu
MISARN w procesie ich dorastania i wchodzenia na rynek
pracy. W skład PR wejdzie 4-6 partnerów kluczowych i
ok.10 zadaniowych: instytucje, organizacje (także małe,
skupiające MISARN i ich rodziny) oraz pracodawcy i
sponsorzy.
Innowacyjność:
- grupa docelowa (szczególnie
dyskryminowana na rynku pracy i praktycznie
nierozpoznana - brak nawet danych
statystycznych),
- pionierskie badania grupy
docelowej z punktu widzenia potrzeb, problemów i
barier związanych z integracją społeczną i
zawodową (zależy nam na identyfikacji
rzeczywistych potrzeb i problemów MISARN i
wypraco-waniu strategii działania tak, by
uzyskane efekty były źródłem niepodważalnych
danych wskazujących kie-runki rozwoju i
koniecznych zmian systemowych),
- działania sprzyjające
przekraczaniu barier psychologicznych,
instytucjonalnych, dyscyplinarnych i sektorowych
w rozwiązywaniu problemów aktywizacji społecznej
i zawodowej MISARN (model communities of
practice),
- wykorzystanie
portalu internetowego w procesie zarządzania i
kontroli finansowej PR oraz realizacji zasady
empowerment.
Spodziewane rezultaty:
- tworzenie formuły
interdyscyplinarnego, krajowego i ponadnarodowego
forum wymiany wiedzy, doświad-czeń i dobrych
praktyk, zaangażowanego w działania na rzecz włączania
MISARN w życie społeczne i rynek pracy,
- pionierska diagnoza
sytuacji i potrzeb w zakresie umiejętności życiowych
MISARN, w tym potrzeb związanych z odnajdywaniem
się na rynku pracy
- wypracowanie i opisanie
modelowych rozwiązań ułatwiających MISARN
start w dorosłe życie i na rynek pracy oraz
dostęp do aktywności dostępnych ich sprawnym rówieśnikom
- zainicjowanie zmian
polityki społecznej oraz postaw pracodawców i
społeczności lokalnych wobec MISARN.
Działanie:
- ukonstytuowanie PR,
uzgodnienie zasad współpracy i rozwoju w
wymiarze organizacyjnym,
mery-torycznym i finansowym, podjęcie
przygotowawczych (wobec Działania 2 i 3) działań
merytorycznych (badania sytuacji życiowej
MISARN, uruchomienie portalu internetowego -
narzędzia promocji, wspierania i weryfikacji
popularności propozycji, przygotowanie
konferencji testującej adekwatność obranej
strategii działania).
- rozwój PR (współpraca,
wymiana doświadczeń, spotkania robocze,
konferencje), badania potrzeb w zakresie umiejętności
życiowych MISARN, analiza wyników, wskazania
dla działań merytorycznych, opracowanie, wdrożenie
i ewaluacja modelowego programu rozwoju umiejętności
życiowych dla MISARN, rozbu-dowa portalu
internetowego, empowerment, budowanie modelowych
programów działania na rzecz poprawy sytuacji
MISARN.
- Mainstreaming. Skierowanie
do władz odpowiedzialnych za politykę społeczną,
profesjonalistów oraz do wszystkich działających
na rzecz rozwoju zasobów ludzkich (zgodnie
z wynikami badań, zebranymi doświadczeniami i
wypracowanymi przez PR praktykami) materiałów
dokumen-tujących efekty działań PR, pomocnych
w ich replikacji, dających podstawy do określenia:
- standardów pracy z
MISARN,
- propozycji zmian
systemu edukacji profesjonalistów,
- niezbędnych rozwiązań
techniczno-organizacyjnych,
- rekomendacji dla
polityki społecznej.
Źródło: http://www.bkkk-cofund.org.pl/download/a_zatwierdzone.doc
|