>>Aktualności<<

Rozwój Umiejętności Życiowych Młodych Intelektualnie
Sprawnych Ale Ruchowo Niepełnosprawnych MISARN
Instytucja wnioskująca
Fundacja "Centrum Edukacji Liderskiej",
ul. Sandomierska 23 m. 52,
02-567 Warszawa
e-mail:
fundacja.cel@free.ngo.pl

Partnerzy
Stowarzyszenie Centrum Informacji Społecznej (CIS), Warszawa
Instytut Rozwoju Służb Społecznych (IRSS), Warszawa
Zakład Elektroniki Profesjonalnej "ASM", Warszawa

Bezpośrednia grupa docelowa: MISARN - Młodzi Intelektualnie Sprawni Ale Ruchowo Niepełnosprawni (kobiety i mężczyźni) na progu dorosłości (w wieku 18-24 lat),wchodzący na rynek pracy.
Pośrednia: ich rodziny, terapeuci, środowisko lokalne, pracodawcy.

Cel partnerstwa: diagnoza barier równego uczestnictwa MISARN w życiu społecznym i na rynku pracy oraz wypracowanie kompleksowego, międzysektorowego systemu przeciwdziałania dyskryminacji MISARN i wy-równywania ich szans startu w dorosłe życie. Budujemy zróżnicowane PR (Partnerstwo Rozwoju) na rzecz wspólnego poszukiwania, testowania, rozwoju i wdrażania skutecznych metod i strategii służących wspieraniu MISARN w procesie ich dorastania i wchodzenia na rynek pracy. W skład PR wejdzie 4-6 partnerów kluczowych i ok.10 zadaniowych: instytucje, organizacje (także małe, skupiające MISARN i ich rodziny) oraz pracodawcy i sponsorzy.

Innowacyjność:

  • grupa docelowa (szczególnie dyskryminowana na rynku pracy i praktycznie nierozpoznana - brak nawet danych statystycznych),
  • pionierskie badania grupy docelowej z punktu widzenia potrzeb, problemów i barier związanych z integracją społeczną i zawodową (zależy nam na identyfikacji rzeczywistych potrzeb i problemów MISARN i wypraco-waniu strategii działania tak, by uzyskane efekty były źródłem niepodważalnych danych wskazujących kie-runki rozwoju i koniecznych zmian systemowych),
  • działania sprzyjające przekraczaniu barier psychologicznych, instytucjonalnych, dyscyplinarnych i sektorowych w rozwiązywaniu problemów aktywizacji społecznej i zawodowej MISARN (model communities of practice),
  • wykorzystanie portalu internetowego w procesie zarządzania i kontroli finansowej PR oraz realizacji zasady empowerment.

Spodziewane rezultaty:

  • tworzenie formuły interdyscyplinarnego, krajowego i ponadnarodowego forum wymiany wiedzy, doświad-czeń i dobrych praktyk, zaangażowanego w działania na rzecz włączania MISARN w życie społeczne i rynek pracy,
  • pionierska diagnoza sytuacji i potrzeb w zakresie umiejętności życiowych MISARN, w tym potrzeb związanych z odnajdywaniem się na rynku pracy
  • wypracowanie i opisanie modelowych rozwiązań ułatwiających MISARN start w dorosłe życie i na rynek pracy oraz dostęp do aktywności dostępnych ich sprawnym rówieśnikom
  • zainicjowanie zmian polityki społecznej oraz postaw pracodawców i społeczności lokalnych wobec MISARN.

Działanie:

  • ukonstytuowanie PR, uzgodnienie zasad współpracy i rozwoju w wymiarze organizacyjnym,
    mery-torycznym i finansowym, podjęcie przygotowawczych (wobec Działania 2 i 3) działań merytorycznych (badania sytuacji życiowej MISARN, uruchomienie portalu internetowego - narzędzia promocji, wspierania i weryfikacji popularności propozycji, przygotowanie konferencji testującej adekwatność obranej strategii działania).
  • rozwój PR (współpraca, wymiana doświadczeń, spotkania robocze, konferencje), badania potrzeb w zakresie umiejętności życiowych MISARN, analiza wyników, wskazania dla działań merytorycznych, opracowanie, wdrożenie i ewaluacja modelowego programu rozwoju umiejętności życiowych dla MISARN, rozbu-dowa portalu internetowego, empowerment, budowanie modelowych programów działania na rzecz poprawy sytuacji MISARN.
  • Mainstreaming. Skierowanie do władz odpowiedzialnych za politykę społeczną, profesjonalistów oraz do wszystkich działających na rzecz rozwoju zasobów ludzkich (zgodnie
    z wynikami badań, zebranymi doświadczeniami i wypracowanymi przez PR praktykami) materiałów dokumen-tujących efekty działań PR, pomocnych w ich replikacji, dających podstawy do określenia:
  • standardów pracy z MISARN,
  • propozycji zmian systemu edukacji profesjonalistów,
  • niezbędnych rozwiązań techniczno-organizacyjnych,
  • rekomendacji dla polityki społecznej.

Źródło: http://www.bkkk-cofund.org.pl/download/a_zatwierdzone.doc