>>Aktualności<< |
Niepełnosprawni w
policji Czterdzieści osób niepełnosprawnych rozpoczęło pracę w Komendzie Wojewódzkiej Policji w Lublinie oraz komendach miejskich i powiatowych na terenie Lubelszczyzny. Docelowo na zatrudnienie w lubelskiej policji mogą liczyć 72 osoby. KWP w Lublinie jest pierwszą komendą w Polsce, która na mocy zawartego porozumienia między Komendantem Głównym Policji i Prezesem Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych zatrudniła osoby niepełnosprawne. Wcześniej jednak komenda w Lublinie musiała spełnić określone wymagania m.in. wyposażyła pomieszczenia w których będą zatrudnieni niepełnosprawni, spełniła normy dotyczące oświetlenia, temperatury pomieszczenia, wilgotności powietrza oraz poziomu hałasu. Po ich spełnieniu i uzyskaniu pozytywnej opinii Państwowej Inspekcji Pracy, KWP w Lublinie i lubelski oddział PFRON-u podpisały stosowną umowę. PFRON zwróci koszty związane ze szkoleniem i wyposażeniem stanowisk pracy oraz przez 18 miesięcy będzie finansował wynagrodzenia zatrudnionych. Umowy o pracę zawierane są na trzy lata, z możliwością ich przedłużenia. Osoby niepełnosprawne będą wykonywały prace administracyjne. Wśród zatrudnionych jest 26 kobiet i 14 mężczyzn. Większość z nich - 31 osób posiada wykształcenie średnie, a 9 wyższe. Trwają prace nad zatrudnieniem kolejnych, co najmniej 30 osób niepełnosprawnych. źródło: "e-gazeta MAGAZYN POŚWIĘCONY POLITYCE SPOŁECZNEJ" MGPiPS |