>>Aktualności<<

Niepełnosprawni w policji
Czterdzieści osób niepełnosprawnych rozpoczęło pracę w Komendzie Wojewódzkiej
Policji w Lublinie oraz komendach miejskich i powiatowych na terenie Lubelszczyzny.
Docelowo na zatrudnienie w lubelskiej policji mogą liczyć 72 osoby.
KWP w Lublinie jest pierwszą komendą w Polsce, która na mocy zawartego
porozumienia między Komendantem Głównym Policji i Prezesem Państwowego Funduszu
Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych zatrudniła osoby niepełnosprawne. Wcześniej
jednak komenda w Lublinie musiała spełnić określone wymagania m.in. wyposażyła
pomieszczenia w których będą zatrudnieni niepełnosprawni, spełniła normy dotyczące
oświetlenia, temperatury pomieszczenia, wilgotności powietrza oraz poziomu hałasu. Po
ich spełnieniu i uzyskaniu pozytywnej opinii Państwowej Inspekcji Pracy, KWP w Lublinie
i lubelski oddział PFRON-u podpisały stosowną umowę. PFRON zwróci koszty związane
ze szkoleniem i wyposażeniem stanowisk pracy oraz przez 18 miesięcy będzie
finansował wynagrodzenia zatrudnionych. Umowy o pracę zawierane są na trzy lata, z
możliwością ich przedłużenia.

Osoby niepełnosprawne będą wykonywały prace administracyjne. Wśród zatrudnionych
jest 26 kobiet i 14 mężczyzn. Większość z nich - 31 osób posiada wykształcenie
średnie, a 9 wyższe
.
Trwają prace nad zatrudnieniem kolejnych, co najmniej 30 osób niepełnosprawnych.

źródło: "e-gazeta MAGAZYN POŚWIĘCONY POLITYCE SPOŁECZNEJ" MGPiPS